What the Path?!

Path App

Precies één week geleden vroeg mijn collega radio presentator Joost of ik Path wilde installeren. In een boeiend verhaal vertelde hij dat het sociale netwerk Path bestond uit componenten die we kennen uit Instagram, Twitter en Foursquare. Met mijn grote mond zei ik; “Ik probeer het een weekje uit.” Om er vervolgens maar een stukje over te schrijven.

Wat is Path

Path is een Sociaal Netwerk opgericht in 2010 waarbij je zogenaamde momenten deelt, met je vrienden waarbij je een maximum hebt van 150 personen.
Je kunt er voor kiezen om een moment ook te delen op bijvoorbeeld; Facebook, Twitter, Tumblr of Foursquare.
Er zijn vijf verschillende typen momenten namelijk:
– Een foto, daarbij heb je de mogelijkheid om filters toe te passen en bij te snijden.
– Een locatie, waarmee je aan je vrienden kunt laten zien waar je bent.
– Een film, boek of muziekstuk.
– Een gedachte zoals we dat op Twitter ook kennen.
– Een “Ik slaap” of “Ik ben wakker” moment.
Verder bevat Path ook een privéchat mogelijkheid die wat weg heeft van Whatsapp.

Wat komt er op je Path

Als je Path net gebruikt is het allemaal even zoeken. Hartstikke leuk natuurlijk dat je direct kan delen naar al je sociale media, maar daar schiet het netwerk wel een beetje voorbij aan zijn doel namelijk kleinschaligheid en intieme momenten delen met je maximaal 150 vrienden. Als je deelt naar bijvoorbeeld Twitter zul je reacties op je moment op Twitter moeten lezen.  Wat slim is aan Path is dat je precies kan zien welke vrienden jouw momenten hebben gelezen. Vragen of iemand die ene tweet heeft gelezen is er op Path dus niet meer bij. Wat ik gelijk irritant vond aan Path is dat bij de eerste keer opstarten automatisch je locatie gedeeld wordt. Dat moet je uitzetten in het instellingen menu anders blijft Path automatisch je locatie delen. De vormgeving van de App voelt vertrouwd aan zoals je kunt zien in de screenshots onderaan deze post.

Pathverdikkie!

Path je kunt het de opvolger van Facebook/Twitter noemen of gewoon een Hype, en wat mij betreft is Path dat laatste. Het netwerk bestaat dit jaar bijna 3 jaar en ik vind nauwelijks bekenden op het netwerk. Wat jammer is want Path heeft zeker potentie als het vaker gebruikt werd.

Dit is je homescreen met momenten van jou en je vrienden.

Dit is je homescreen met momenten van jou en je vrienden.

Hier staat die vervelende "Automatisch je locatie delen optie"

Hier staat die vervelende “Automatisch je locatie delen optie”

Je privéberichten venster wordt niet automatisch bijgewerkt... bugje?

Je privéberichten venster wordt niet automatisch bijgewerkt… bugje?

Privé conversaties voeren kan natuurlijk ook in Path alleen werkt het lang niet zo goed.

Privé conversaties voeren kan natuurlijk ook in Path alleen werkt het lang niet zo goed.

  1. No trackbacks yet.

Plaats een reactie